Conducerea Teatrului ,,Tony Bulandra’’ din Târgoviște a organizat vineri, 23 august 2024, o conferință de presă dedicată deschiderii stagiunii teatrale 2024-2025. Subiectul central a fost lansarea proiectului „Hamlet”, un spectacol care va fi realizat în coproducție internațională de Teatrul „Tony Bulandra” din Târgoviște, Asociația Teatrelor din Daejeon (Coreea de Sud) și Teatrul Fără Nume din Chișinău (Republica Moldova), producție de o complexitate deosebită.
La conferința de presă s-a vorbit și despre retrospectiva stagiunii 2023-2024, despre Festivalul Babel, emblema Teatrului ,,Tony Bulandra’’ Târgoviște, despre turneele care au avut loc în această vară în Cipru și Coreea de Sud, dar și despre turneele internaționale care vor avea loc în prima parte a stagiunii. La întâlnirea cu reprezentanții mass media au participat managerul Teatrului ,,Tony Bulandra’’ Târgoviște, Mihai Constantin Ranin, actorul Teatrului ,,Tony Bulandra’’ Târgoviște, Liviu Cheloiu, vicepreședintele Institutului Cultural Român, Weinberger Attila Iuliu, Marie Shim, actriță din Coreea de Sud care a fost însoțită de alți trei colegi actori din Coreea de Sud care vor face parte din distribuția noii producții artistice ,,Hamlet’’ atât ca actori cât și ca asistenți de regie, translatori ai textului sau interpreți. Proiectul ,,Hamlet’’, coproducție internațională România, Moldova, Coreea de Sud, este finanțat de Institutul Cultural Român prin Proiectul Cantemir.
“Aceasta este prima conferință de presă din această stagiune. Vă întrebați, probabil, de ce nu am montat Hamlet până la această vârstă? Pentru că Hamlet produce un blocaj. Au fost atâtea producții uluitoare și filme bazate pe acest text, încât, tot timpul, vei fi comparat cu cineva și cu ceva. Ne-am gândit că cel mai potrivit pentru rolul Hamlet ar fi un coreean. Am avut dilema de a mixa limbi și culturi atât de diferite, dar am găsit răspunsul uitându-mă în jur, la atâtea familii mixte care vorbesc în casă două limbi diferite. De exemplu, copilul vorbește într-o limbă, iar părintele îi răspunde în altă limbă. Este posibil și acest lucru. Pe de altă parte, o poveste universală, cum este Hamlet, este înțeleasă de toată lumea. În ceea ce privește spațiul de joc, am creat un spațiu nou, la care ajungem printr-un labirint, pentru că, la anul, vom avea această temă, care este spațiul teatral. Este un spațiu teatral inventat, inspirat din spațiile teatrale orientale, unde spectatorii vor fi amplasați pe laturi. Am mai avut spectacole de acest gen. Muzica devine 3D, nu stereo. Este un spațiu care permite o creație inedită, cu intervenții video. Spectacolul este finanțat prin Programul „Cantemir”, despre care o să vă vorbească mai multe vicepreședintele ICR, Weinberger Attila Iuliu “, a declarat managerul Teatrului ,,Tony Bulandra’’ Târgoviște, regizorul Mihai Constantin Ranin.
Prezent la conferința de presă de la Târgoviște, Weinberger Attila Iuliu, vicepreședintele ICR a vorbit despre importanța Programului Cantemir, program care finanțează proiectul artistic al Teatrului ,,Tony Bulandra’’ din Târgoviște, coproducția Hamlet, un Hamlet coreean. “Programul Cantemir a fost lansat în anul 2003, an în care au fost celebrați 350 de ani de la nașterea lui Dimitrie Cantemir. Atunci a fost lansat și acest program de finanțare, care, încă din primul an, a dat roade. Ne bucurăm că astfel de inițiative duc în lume reputația și mesajul creatorilor de conținut cultural. Aceasta este și ideea programului de finanțare: de a răspândi cultura și teatrul în toate colțurile lumii. De altfel, Programul Cantemir impune ca proiectul cultural să se desfășoare în parteneriat cu un partener din străinătate, din orice colț al lumii”, a menționat Weinberger Attila Iuliu, vicepreședintele ICR.